Kurset er målrettet medarbejdere i den offentlige sektor, som har brug for at kommunikere direkte med internationale borgere. Du arbejder måske i Borgerservice, skatteforvaltningen eller socialforvaltningen.
Kursusindhold
Kurset tager udgangspunkt i deltagernes sproglige niveau, deres professionelle behov og de krav, som den statslige eller kommunale organisation stiller til medarbejdernes sproglige kompetence. Kurset skal udvikle de sproglige færdigheder inden for de specifikke områder, som deltagerne definerer i samarbejde med underviseren, fx:
- Professionel og høflig borgerservice
- Officielle breve til borgerne
- Regler og procedurer i forbindelse med sociale ydelser
- Udarbejdelse af egne lister med ordforråd
Kursusmål
- Du kan forklare organisationens procedurer med præcision og klarhed
- Du kan skrive emails og breve til borgere i et korrekt, klart og forståeligt sprog
- Du kan diskutere problemstillinger og løsningsmuligheder med borgere
Kursusformat
Kurset kan arrangeres i forskellige formater som firmahold eller som soloundervisning.
For at sikre et konsistent kompetenceløft anbefaler vi et forløb på 30 lektioner, der afvikles med 2 eller 3 lektioner om ugen. En lektion varer 45 minutter.
Kurset kan foregå i din virksomhed eller på Studieskolen i Borgergade.