Ikke alle lærer på samme måde. Nogle skal se det for sig, andre skal høre det. Nogle skal have det mange gange, andre bare en enkelt. Nogle kan lide at nørde igennem alene, mens andre vil ud og mærke sproget i virkeligheden og lytte til folk, der taler det.
Pointen er, at hvis man er bevidst om, hvordan man lærer bedst, går det hele meget nemmere.
Med hjælp fra en sprogcoach kan man få kortlagt, hvordan man lærer bedst - og det gør det lettere at fastholde motivationen. Sprogcoachen ser blandt andet på tidligere erfaringer med indlæring og tager højde for lyst, tid og mål.
Sprogcoaching for dig, som underviser i sprog
Vil du have redskaber til at målrette, individualisere og effektivisere dine elevers læringsproces?
Med et kursus i sprogcoaching bliver du som sprogunderviser rustet til at varetage en undervisning, der bygger på dine elevers mål, motivation og ressourcer. Gennem viden om coaching, øvelser på hold samt supervision i egen praksis bliver du klædt på til at anvende sprogcoaching som et didaktisk redskab i din undervisning.
Kurset består af 4 dages holdundervisning og 2 praksisperioder med supervision mellem undervisningsdagene.
Du kan blive sprogcoach
- ved at deltage i kurset på et åbent hold sammen med andre fagfæller
- gennem et skræddersyet kursus til din skole - gerne flere sproggrupper samtidig