Klassebesøg på fransk, engelsk, italiensk, spansk eller tysk

Vil du gerne give dine elever en autentisk sprogoplevelse i København? Så book et klassebesøg på Studieskolen - lige midt i København.

Vi skræddersyr to lektioners undervisning på målsproget med en indfødt underviser. Vi tilpasser gerne undervisningen til jeres pensum – og vi sørger for en anden indgang til pensum, hvor der tales så meget fransk, engelsk, italiensk, spansk eller tysk som muligt.

Vi forventer, at eleverne har haft minimum et års undervisning i sproget – så får de mest ud af besøget. Vores undervisere taler målsproget fra start til slut – fortæl gerne eleverne, at de kun kan tale med underviseren på målsproget – det virker rigtig godt, når de skal prøve sig frem på målsproget med det sprog, som de har. Ofte får de en succesoplevelse, fordi de bliver forstået af en fremmed på målsproget (vores undervisere forstår selvfølgelig dansk og dermed også elevernes ’danske udgave’ af deres sprog).

Eleverne får en oplevelse af at være i Frankrig, England, Italien, Spanien eller Tyskland i to lektioner. Det giver de fleste elever mere lyst til sproget, og de forstår, at sprog er en nøgle til at forstå andre kulturer.

Tal på målsproget med en native speaker

I får talt målsproget med en native speaker, som laver undervisning i plenum og i grupper. Eleverne får afprøvet forskellige øvelser, sproglege og spil, så hvor de har fokus på at løse opgaverne og taler målsproget - uden at tænke så meget over det. Vi bruger elementer fra vores kursus ’Sjov med sprog’ – for vi ved, at hvis det skal virke, skal det være sjovt og trygt at tale et nyt sprog.

Du kan forberede dine elever på besøget ved at bede dem om at tage vores ret grundige (og gratis) onlinetest – klik her. Den giver en rimelig indikation af, hvor den en enkelte elev er niveaumæssigt. Så kan vi tilpasse undervisningen til niveauet og evt. opdele klassen i forskellige sværhedsgrader.

Vi har forskellige forslag til indhold alt efter niveau og skoleform, men tilpasser naturligvis gerne indholdet til jeres aktuelle pensum.

Hvis I ikke har mulighed for at tage ind til København, så kommer vi også gerne ud på jeres skole.

Pris 2.500,- kr. for et to timers forløb, der er skræddersyet til jer.
Hvis klassebesøget foregår hos jer, kommer der evt. transportomkostninger.

Er du interesseret i at tage din klasse /dine klasser med på klassebesøg på Studieskolen?
Udfyld formularen, så hører du fra os inden for to arbejdsdage.