Intensive engelskkurser - en skøn introduktion til det danske samfund!

Når man tænker på at bo i Danmark, er et engelskkursus måske ikke det første, der dukker op. Men for Tala, Gülizar og Raffaella var det den helt rigtige beslutning at styrke deres engelsk.

De lærer alle engelsk på et af Studieskolens særlige intensive kurser. Og de er alle enige om, at det hjælper dem til et bedre liv i Danmark:

• Fordi de allerede talte lidt engelsk, kunne de hurtigt blive bedre
  • At blive bedre til engelsk kan være et godt første skridt i Danmark – du kan kommunikere bedre, finde venner, få et job – og endda lære dansk, da begynderkurserne i dansk også bruger meget engelsk

“En fantastisk måde at møde andre i samme situation”

Tala, Gülizar og Raffaella værdsætter også alle det sociale aspekt af undervisningen. Fordi kurserne er intensive, er deltagerne ofte mennesker, der for nylig er flyttet til Danmark og endnu ikke har et job – men gerne vil finde et.

Tala: "Jeg fik meget hjælp med ting, man skal håndtere som nytilkommen – at finde et sted at bo, forsikring og lignende. Vi kan virkelig hjælpe hinanden."

Eleverne i hver klasse har lavet en WhatsApp-gruppe, og den bruger de til at mødes med hinanden uden for klassen for at nyde en kop kaffe, en picnic eller bare for at snakke.

Gülizar: "Vi skal mødes, selv når vi er færdige med kurset. Nogle af disse mennesker kommer til at være mine gode venner i fremtiden."

Nedenfor kan du læse mere om, hvad Tala, Gülizar og Raffaella hver især har at sige om deres oplevelser.

Tala: “Endelig kan jeg strukturere alt det engelsk, jeg allerede kan, og virkelig bruge det”

“Jeg er kunstner og lærer fra Iran. Når jeg vil lære noget nyt, finder jeg altid min egen måde at gøre det på – jeg er ikke en god elev!

Men da jeg flyttede hertil med min mand for to en halv måned siden, fandt jeg ud af, at jeg havde brug for at gøre noget mere ved mit engelsk. Jeg har lært engelsk i mange år, men jeg var ikke god til faktisk at bruge det.

Så jeg besluttede at starte på et engelskkursus, og det hjalp mig virkelig med at organisere grammatikken og den viden om engelsk, jeg allerede havde.

Jeg sendte en mail til lederen af Studieskolens engelskafdeling, Tara, for at spørge, hvilket kursus var det rigtige for mig.

Hun foreslog, at jeg prøvede en lektion på niveau B2. Jeg kunne tale meget i den klasse, men jeg kunne ikke følge med i grammatikken, et problem jeg altid har haft. Så jeg besluttede at skifte til niveau B1, og det har været rigtig godt for mig. Jeg kan lide klassen og min lærer, og jeg kan endelig strukturere grammatikken, der altid har været spredt rundt i mit hoved.

Jeg værdsætter virkelig al den hjælp, jeg fik til at finde det rigtige kursus. Og jeg elsker Studieskolen. Det er lige i centrum af København. Når jeg cykler til skole om morgenen, kører jeg forbi kanalerne. Det er virkelig dejligt.”

Raffaella: “Metoden gør virkelig, at du forbedrer dit engelsk”

“Jeg er oprindelig fra Italien, men jeg har boet i flere lande med min mand og mine børn. Vi kom til Danmark for første gang for 10 år siden, men vi har også boet andre steder siden da.

Jeg begyndte at lære dansk, men det var kompliceret for mig. Mange af forklaringerne var på engelsk, og det var svært for mig at følge med.

Så jeg besluttede at blive bedre til engelsk først, fordi folk taler det meget her, og min datter går på en international skole. Jeg talte ikke flydende engelsk, og det ville jeg gerne.

Jeg hørte fra andre venner, der gik på Studieskolen, at det er en god skole, så jeg besluttede også at gå her. Jeg er meget tilfreds med det, og jeg er meget tilfreds med min lærer. Lærerne på Studieskolen er virkelig gode – veluddannede og professionelle.

Deres metode gør, at du forstår og lærer på en måde, der virkelig forbedrer dit engelsk. De fortæller dig ikke bare betydningen af et ord. I stedet får de dig til at forstå det i forskellige situationer. På den måde husker du det for altid.”

Gülizar: “Mine venner sagde, at jeg ville blive glad for det. Og jeg er glad!”

“Jeg er fra Tyrkiet. Jeg flyttede hertil for 7 måneder siden efter at have giftet mig med min mand – han havde allerede boet i Danmark i et stykke tid.

Jeg vil virkelig gerne arbejde her. Jeg er advokat, så jeg vil gerne arbejde her som advokat. Men først skal jeg forbedre mit engelsk. Jeg studerede det i gymnasiet, men jeg kunne ikke sige rigtige sætninger, og jeg var meget genert over at tale engelsk.

Jeg fandt Studieskolen på Google og spurgte nogle venner om det. De sagde, at det var et godt kursus, og at jeg ville blive glad for det. Og jeg er glad!

Jeg tog sprogtesten på Studieskolens hjemmeside for at finde mit niveau, og derefter skrev jeg en mail til lederen af engelskafdelingen, Tara, for at få hendes råd. Jeg var tilfreds med hjemmesiden og Taras hjælp, det var en god oplevelse. Jeg endte i den rigtige klasse, og jeg kan virkelig godt lide min lærer!

Jeg kan godt lide, at kurset er intensivt. Lige nu arbejder jeg ikke, så jeg har tid til at koncentrere mig om det, øve, hvad vi gjorde i klassen, og huske det. Jeg glemmer ikke, hvad jeg har lært, fordi jeg ofte er til undervisning.

Dette kursus er for alle, der vil lære engelsk på kort tid. Og det er ikke for intensivt – du har stadig tid til at lave andre ting!”

Intensive engelskkurser

Vi har intensive engelskkurser på mange niveauer. Se dem og vores andre engelskkurser her.

Se kurser

Test dit niveau

Vil du vide, hvor god du er til engelsk? Tag vores grundige sprogtest.

Tag testen