Menu

Skaber sprogcoaching større motivation og engagement til at lære sprog?

Kom med til debat, når vi deler resultaterne fra vores seneste projekter med sprogcoaching i gymnasiet og grundskolen.

Sprogcoaching er en succes – men hvorfor?
Hvad sker der, når sprogcoaching bliver brugt systematisk i sprogundervisningen? Vi har undersøgt det, og resultaterne har været overvældende. Sprogcoaching giver større interesse for sproglæring og flere succesopleveler – både for elever og lærere.

Vi præsenterer også de gode resultater fra vores pilotprojekt med sprogcoaching i grundskolen.
 
Vær med, når vi diskuterer resultaterne og kigger nærmere på, hvad der ligger bag:

  • Hvorfor skaber sprogcoaching begejstring?
  • Hvorfor er sprogcoaching et godt værktøj for skolerne?

Vi kommer også ind på, hvad der kan forhindre dig som lærer i at bruge sprogcoaching – og hvordan endnu flere lærere kan komme i gang med at bruge det.

Hør om erfaringer med sprogcoaching fra andre lærere
Du kommer til at møde lærere, der arbejder systematisk med sprogcoaching i deres hverdag. Lærerne giver smagsprøver på deres arbejde og den effekt, det har for dem og deres elever.

Vi præsenterer casebeskrivelser fra en række gymnasier og grundskoler, der bruger sprogcoaching på forskellige måder, og du vil have mulighed for at diskutere med andre lærere, hvordan du kan omsætte sprogcoaching i dit eget arbejde.

Kom til en inspirerende aften
Vi glæder os til at diskutere – og fejre – de gode resultater fra undersøgelserne. Vi byder på bobler (med eller uden procenter). Tag gerne en kollega eller to med, så I kan fortsætte debatten på jeres egen skole eller gymnasie.

Tak til NCFF, som har støttet effektmålingen af sprogcoaching i gymnasiet og pilotprojektet med sprogcoaching i grundskolen.



Studieskolens kompetencecenter le:v:el inviterer løbende til debatter, hvor vi stiller skarpt på motivation og læring i sprogundervisning. Dette er nummer 8 i rækken.

Debatten foregår på Studieskolen i starten af 2025. Præcis dato meddeles senere.